3/22/2013

YENİ DOĞAN BEBEĞİNİZİ EMZİREMİYORSANIZ.

            Bir önceki yazımda epidural doğumdan bahsetmiştim.Sezeryan  prenses doğum olmasının yanında çok kötü bir duruma neden oluyor.Sezeryan normal bir doğum şekli olmadığı için sütümüzde normal tarihinden önce gelmiyor.Ben bu durumu yaşadım.sütüm 5 gün sonra geldi.Bu süre içinde üzüle üzüle bebeğimi mamayla besledim.Hastanede kaldığım süre boyunca yerimden zorlana zorlana kalkıp süt sağma odasına gidip 15 dakika bir meme 15 dakika diğer memeyi sağıp sadece 3 damla çıkarta bilip onuda koştur koştur çok değerli diye ziyan etmeyip bebeğimin ağzına damlatmıştım.
             Bu süre içinde bebeğim memeyi asla kabul etmedi.Hatta ağzını kilitliyor,elleriyle itiyor ve feryat figan morarana kadar ağlıyordu.Kendimi o kadar kötü hissediyordum ki benden tiksiniyor mu ,niye emmiyor,sütüm hiç gelmeyecek mi ,bebeğim anne sütü almazsa zayıf kalacak diye resmen bunalıma girmiştim.
            Eşimin kardeşinin eşi canımız oğlumun doktor olan  Zeliha Yengesi bebeği tamamen soyup benimle temas ettirmek istiyordu.Bende karşı gelip hasta olacağından korkuyordum.O pes etmeden her defasında soyalım bak bir şey olmaz beni dinle yapma böyle hasta olmayacak diyordu ama ben kıyamıyordum.Birgün beni dinlemedi bebeği tüm itirazlara rağmen sadece bezi kalacak şekilde soydu.Benimde üst tarafımı çıkarttı ve bebeğimi koynuma verdi.Memeyi ağzıyla tutmasını sağladı sadece 1 kaç dakika sürdü.O mememi almamak için çabalayan daha birkaç günlük bebek kokumla ve ten sıcağımla artık emmeye başlamıştı.Resmen ağlayacaktım o an sevinçten Allah Zelişimden razı olsun.
            Tabi bu arada yavrum emiyor ama sütüm çok çok azdı.Bu durumuda süt sağma makinası alarak hallettik .Kesinlikle marka olarak size MEDELA süt sağma makinasını öneriyorum.Çekiş gücü aşama aşama arttırılabiliyor ve çok güçlü.3 saate bir sağarak sütümün gelmesini sağlayıp, çoğalttı.Hatta ara ara geleceğe yatırım yapıp medelayla fazla sütümü sağıp stok yapıyorum.
            Lütfen bu yazımı okuyan kim varsa emmeyen bir bebek için bu yöntemi annelere önersin.Bende işe yaradı.Umarım bebeğimiz için çok önemli olan anne sütü alamayan bebekler içinde işe yarar.Anneler üzülmesin.Bebeler beslensin.
                            Şimdilik hoşça kalın ,dosça kalın ve kendinize iyi davranın:))))

                                                   Soracağınız her soru için ben burdayım.

                                   

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok guzel anlatmışsın insallah basarili olurum

Adsız dedi ki...

Deneyen sonuç alan oldu mu acaba ?