4/30/2013

YENİ DOĞAN BEBEKLERDE GAZ SANCISI

      Yeni doğan bebeklerde görülen en büyük problem GAZ SANCISI .Bizim Tuna'nın tam 50 gün sürdü şimdi çok şükür bir problemimiz kalmadı (maşallah lütfen:).Ama neler neler çektik.İlk iki hafta süperdi.Bebeğimi besliyor,hemen sırtına dokunmamla gazını çıkartıyor ve arkasından hemen uyutuyordum.Ne kadar akıllı maşallah deyip diğer annelere göre  kendimi çokşanslı bir anne olarak görüyordum.Nerden bilecektim ki kabus dolu gecelerin 2 haftadan sonra başlayacağını.uykusuz geçen kabus dolu geceler.
      Bebek biryandan ağlıyor bir yandan ben,uykusuzluk ,yorgunluk.Hep diyordum ki şu gazın kolu bacağı olsada tutup kolundan fırlatsam.Evet bu aşamada devreye eski usul anne teyze nine tavsiyeleri giriyor.Evde büyükler kimyon kaynatıp verelim demişlerdi ilk başlarda çok karşı çıkmıştım.Daha çok küçük zararı olabilir diye ama sonradan pes edip tamam verelim dedim.iyikide vermişiz bebeğim çok rahatladı .Tabi büyük mucizeler yaratmıyor ama yine de işe yarıyor.Bunu muhakkak deneyin kaynamış suda demleyip ılıdıktan sonra bir kaç çay kaşığı bebeğe içirin.Bir de ANASON bu da bebeğin gaz sancısını alıp mışıl mışıl uyumasını sağlıyor.Anasonu da bir fincan kaynar suyun içine bir çay kaşığı ölçüsünde atıp demleyin ılıdığı zaman bebeğinize  3 , 4 kaşık verin.ben yaklaşık 2 aylıkken içebildiği kadar veriyordum.
       Yeni doğan anneleri size daha az sancısız geceler diliyorum.

1 yorum:

darkolivee dedi ki...

Ege de 3 ay çektirmişti bana
aşırı değil ama çook uykusuz gece geçirip sürünmüştük :)
Kimyonu sende bol bol tüket ayrıca dereotu ve dut kurusu kaliteli süt yapar

sevgiler