1/23/2013

''BİR DUA...'' Gerçek bir hikayeden.

                                                       
                                                         BİR DUA.......

        Moses Mendelssohn yakışıklı bir adam değildi.Boyu kısa olduğu gibi,çok garip de bir kamburu vardı.Moses Mendelssohn günün birinde Hamburgda yaşayan bir iş adamını ziyarete gitti.İş adamının Frumtje adında,çok güzel bir kızı vardı.  
         Moses bu güzel kıza umutsuz bir aşkla tutuldu.Fakat güzel kız onun bu çirkin görüntüsünden ürkmüştü.O nedenle , onun sevgisine karşılık vermek ,yüzüne bile bakmak istemiyordu.Ayrılma zamanı geldiğinde Moses güzel kızın karşısına çıktı ve  tüm cesaretini toplayarak sevgisini anlatmayı denedi.Kızın güzelliği öylesine olağanüstüydü ki ,bir an için onun cennetten geldiğini bile düşündü.Fakat kızın yüzünü kaldırıpta yüzüne bakmamaktaki direnci Moses'i çok üzdü.
        Güçlükle başarabildiği konuşması sırasında çirkin aşık bu güzel kıza bir soru sordu.
          __ Evlilikleri kaderin belirlediğine inanır mısınız ? dedi.
          __ Elbette ,diye cevapladı genç kız,gözlerini kaldırmadan.Moses'in yüzüne bakmamaya çalışarak bir soru da o sordu:
          __ Peki ya siz ,dedi,
          __ Siz inanır mısınız buna ?
       Moses bir an bile duraksamadan cevap verdi:
          __ Evet ben de inanırım. Ve sözlerine şöyle devam etti:
          __ Biliyor musunuz ,annem bir erkek çocuğu doğuracağını hissettiğinde şöyle dua etmiş:
          __ Tanrım hiç şüphesiz benim oğlum için bir kız belirledin kaderinde .Eğer oğlumun evleneceği kızda bir sakatlık olacaksa ,bu sakatlık benim oğlumda kalsın,evleneceği kız güzel olsun.Sakat ve çirkin bir kadın ,sakat ve çirkin bir erkekten daha çekilmez olur.
        Moses'in bu sözlerinden sonra Frumjte gözlerini yerden kaldırdı.,onun gözlerinin içine baktı,elini uzatıp Moses'in elini tuttu.Ve daha sonra Moses'in sevgili eşi oldu.
                        
                                      Bu öykü bir ''peri masalı'' değil.Ünlü Alman besteci 
                             Mendelsshon'un büyükbabası ile büyükannesinin evlenmelerinin 
                                                              öyküsüdür.

               Alıntı:KENDİ KUTUP YILDIZINI BUL.
                                       

                        Demek ki bundan sonra güzel bir kadın yanında çirkin bir adam , yakışıklı bir adam yanında çirkin bir kadın görünce yorum yapmadan bir kaç kez düşünmek lazım . Bu dua bir evlada gerçekten hayırlı bir dua mı yoksa beddua mı bir erkek çocuğuna hamile olan anne adayı olarak ben karar veremedim:)))Allah hayırlısını, kalbi,huyu vicdanı güzel olanı yazsın kaderlerine...













8 yorum:

pembe mor alg dedi ki...

aaaa
bende bilemedm
ne güzelsin öle sen
oğlun görmesn kıskanır

mismet dedi ki...

pembe mor alg;ahahhha sana o zaman ibodan o eski halimden eser yok şimdi şarkısını armağan ediyorum duygucum:))

fuly dedi ki...

ne güzel bi hikayeymiş de benim kaynanalık damarım kabardı kuzucum :)
elin haspası benim oğlumu beğenmicek hee? yolarım :)

yaza o eski hallerimize döncez kuzum
kışın doğum yapıp yazın hiçç bişi yok gibi davrancaz

darkolivee dedi ki...

bir erkek annesi olarak bende karar veremedim :)

Rainbow Gatherer dedi ki...

saç rengin cok hos =)

Grace Happy dedi ki...

öncelikle sen bütünü ile cok hossun sonrasında ıse galıba ben hıkayeden etkılendım ya

PEMBE BAKTERİLİ DEKORASYON:)) dedi ki...

ahh kuzuuuuuu,nasılda güzel olmuşsun maşşallah takıp geçtim:)

Kuzununannesi dedi ki...

uuuuuuuuuuuuu ne sahanesın yaaa masallah dıyorum ama suan her halınden guzelsın bılıyorsun deılmı